Mintová zmrzlina s ružovou príchuťou – Falošné romány

Do oka mi padla pekná obálka. Mentolovo-ružová, príchuť jari a prvej zmrzliny, na leto tiež vhodná, ako vyšitá. Autorka podpísaná ako Magdaléna Mintová. Mintová? Ladí to len šťastnou náhodou, alebo ide o dobre premyslený marketing, hrajúci na city kohosi ako ja – kto má rád čokoľvek v kombinácii ružovo-mintovej, keď už sme u toho.

Som presvedčená, že je to marketing. Ale vôbec mi to nevadí.

Ani kniha – resp. knihy, keďže ide o dva diely – mi až tak nevadia. Niečo tak ľahké, zmrzlinkové som zhodou okolností potrebovala. A nečítalo sa mi to vôbec zle, hoci hlbokú literatúru som si od toho nesľubovala, a ani ju nedostala.

Ale pekne poporiadku, veď ako inak.

Dvadsaťsedemročná Ema Studená si užíva výhody života rozmaznaného fracka. Býva u bohatého otca a ťuká si na písacom stroji svoj akože kriminálny román (v skutočnosti ide o jej denník, ktorý je vlastne materiálom, čo čítame). Doň raz ocino nahliadne a ajaj, v denníku sú všetky jej blbé myšlienky a teda končí na ulici-neulici, čo znamená v luxusnom byte. Ten našiel jej ocino, ale zaplatil len prvý nájom, ale na ten druhý už musí dcérka prachy naškrabať sama. Jediným riešením, ktoré Ema vidí, je nadviazať vzťah s boháčom Albertom, ktorého pôvodne odmietla z dôvodu, že sa jej ho snažili dohodiť zúfalí rodičia.

Tak v prvom rade, príbeh je ľahký ako pena. Autorka akoby sa bála svoju rozmaznanú, otravnú hrdinku hodiť do skutočného prúseru. Stále má kde bývať a čím sa živiť, hoci výber sladkých bonbónov miesto kvalitnejšej stravy v jej dvadsiatich siedmich rokoch je dosť otázny. Na dvadsiatku uveriteľné, ale ako telo starne, samo cíti, že to nie je dosť. Každopádne, aj keď sa to Eme nezdá, jej život zostáva sladký. Avšak ako správny fagan cíti, že to nie je dosť a účelovo vyštartuje po boháčovi Albertovi z Brna, ktorý nielenže je bohatý a štíhly a dobre vyzerá, ale prekvapivo sa mu Ema páči, hoci mu pri prvom stretnutí nagrcala do jazierka s koi kaprami. A potom doň spadla.

Ak to má byť tzv. "meet cute" ako z romantickej komédie, číta sa to dosť nechutne. Ema potom skučí nad každou malou vecou, na všetko sa sťažuje, je skôr otravná než vtipná a čo bolo pre mňa ťažko prekusnuteľné, bez okolkov priznáva, že nenávidí zvieratá. Ako, preboha, ako mám mať rada takú hrdinku? Celkom úprimne som jej priala horší osud než pobyt s grckou v jazierku.

Nuž, nedočkala som sa. Ema nielenže nečelí žiadnym následkom svojich dementných rozhodnutí, ale koncom knihy sa jej z ničoho nič podarí dostať prácu fejetonistky. V druhom dieli ju z redakcie vykopnú (aspoň nejaký následok jej ďalšej blbej chyby), ale to už je jedno, lebo o ňu začnú súperiť dvaja sexi bohatí bratia, a nakoniec jej Albert nielenže zabezpečuje obživu a strechu nad hlavou, ale dokonca aj "prácu" v ďalšom plátku ako redaktorky / stylistky. Ach jaj. No dobre. Ema nielenže nemusí hnúť ani prstom, aby dostala pomerne atraktívny džob, ešte aj bez okolkov priznáva, že kvôli jej znudenej otravnej riti pravdepodobne niekto iný prišiel o robotu, aby sa pre paničku v redakcii našlo miesto.

Aspoňže záver, akokoľvek antiklimatický, ma prekvapil. Neviem len, či príjemne. To už nechám na posúdenie každého čitateľa, každopádne sa vymkol môjmu očakávaniu. I keď mám rada, ak ma vývoj udalostí v knihe prekvapí, pôsobilo to trochu ako vyvrtnutý členok príbehu. Zrazu otehotnie, zrazu stratí záujem o konkurenčného brata a zrazu jej dôjde, že toho chudáka bohatého sexi Alberta vlastne aj miluje... No ja neviem.

Aby som to uzavrela: príbeh v podstate o ničom (strasti úbohej bohatej dievčiny, ktorej sa nič nedeje) a s nesympatickou hlavnou hrdinkou, ktorá je každou stránkou horšia a horšia a nikdy riadne nedostane po hube. Celé je to skrátka "falošné". A napriek tomu som zhltla za pár dní oba diely. Tak toto je už aká mágia, povedzte.

Komentáre

Obľúbené príspevky